Livet med Vippen

Ridning på volten, 26/5.

Publicerad 2013-06-26 17:35:00 i Bilder

Min fina kille har utvecklats enorm på denna korta tid. Lättare för galoppfattning och mer avslappnad och tillfreds i ridningen. Jag rider med extremt lätta händer och skänklar, för han lyssnar så otroligt fint på min sits. Fortfarande väldigt basic ridning, med mycket (nästan bara) uteritter där vi skrittar fram ca 15 min, lite trav och någon galopp sen avskrittning 15 min. Vi har börjat med lite tempoväxlingar och övergångar, och han börjar orka
trava i något långsammare tempo och fatta galopp ur en normalsnabb trav.  

Jag har också fått mycket bättre balans!





 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Theres Linde

Jag är en 21 årig tjej, och här kommer jag skriva om mig och min fina häst Vip Farthing (Vippen) som är en varmblodsvalack på 7 år.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela