Livet med Vippen

Framsteg!

Publicerad 2013-06-26 17:19:00 i Vardag

Här kommer en summering om den första månaden som Vippen varit hos mig. Innan stod han på box, åt 7 kg grovfoder och ca 1,5 kg kraftfoder/dygn och reds "vanlig" dressyr. Såhär mycket ändrades han på 2 veckor efter att få gå på lösdrift, fri tillgång på analyserat hösilage och grundridning på lång tygel bettlöst.
 
 
Första dagarna litade inte Vippen alls på mig. Jag kunde inte fånga honom i hagen utan att de andra hästarna han stod med togs ut ifrån hagen. Det löste sig dock ganska snabbt, på ett par veckor med förtroendeövningar och ledövningar (grundträning NH) så kom han när jag ropade och ville bli "fångad" :)
 
 
 
 
En av våra första galopper. Det var ganska vingligt och ostabilt, så det tog lite tid innan jag vande mig vid
hans rörelsemönster (speciellt i barbackapad).
 
Min fina kille 18:e april.
 
 
 
Här har vi bekantat oss lite mer :)
 
Här övar vi ridning i lång, låg form. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Theres Linde

Jag är en 21 årig tjej, och här kommer jag skriva om mig och min fina häst Vip Farthing (Vippen) som är en varmblodsvalack på 7 år.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela